Spolek Pedagogická komora byl vyzván, aby v rámci přípravných prací na Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ identifikoval pětici nejzávažnějších systémových problémů českého školství. Materiál byl zaslán členům pracovního týmu MŠMT ke Strategii a organizátorům příslušného šetření Expertní identifikace priorit ve vzdělávání žáků v MŠ, ZŠ a SŠ v České republice.
5 nejzávažnějších systémových problémů českého školství podle Pedagogické komory:
1) Špatné pracovní podmínky učitelů, ředitelů škol a dalších pedagogických i nepedagogických zaměstnanců
2) Chybí systémové zapojení pedagogů z praxe do přípravy změn ve vzdělávání a rozhodování o změnách ve školství je netransparentní
3) Dlouhodobé podfinancování školství
4) Současné nastavení společného vzdělávání (inkluze) rozvrací výuku a má negativní dopady na kvalitu vzdělávání
5) Nekoncepční rozhodování, které není založeno na analýzách, statistikách, ověřování v praxi a zahraničních zkušenostech
Co je podle Vás prioritně nutné do roku 2030 zlepšit ve vzdělávání žáků v mateřských, základních a středních školách?
Jsem učitelkou od r. 1992 a pod všech 5 bodů se podepíšu. Děkuji za to, že se vůbec někdo nad těmito problémy zamýšlí. Mě už se to netýká, ale přála bych si, aby byl učitel považován a ne zesměšňován a urážen. Všem nám držím palce a vám děkuji za nás všechny. Mgr. Dana Kotoučová, ZŠ Předlice
OdpovědětVymazat