pátek 17. dubna 2020

Změny v hodnocení (návrh vyhlášky)

MŠMT zveřejnilo v rámci vnějšího připomínkového řízení Návrh vyhlášky o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020.

"Vzhledem k mimořádné situaci MŠMT nadto plánuje změnu dalších vyhlášek, kde se stanoví, že vysvědčení za 2. pololetí školního roku 2019/2020 nebude rozhodné pro přijímací zkoušky na střední školy. MŠMT plánuje z tohoto školního roku započítávat pouze vysvědčení z 1. pololetí."

§ 1
(1) V základním, středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři vychází hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020
a) z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy byla umožněná osobní přítomnost žáků na vzdělávání,
b) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku probíhajícího v době, kdy žák nebyl osobně přítomen na vzdělávání, pokud měl pro takové vzdělávání žák podmínky, a
c) nelze-li vycházet pouze z písm. a) a b), pak lze přihlédnout k hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020. 


(2) Pravidla ve školním řádu nebo pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků schválená školskou radou, která jsou v rozporu s odstavcem 1 nebo která neumožňují hodnocení žáků za druhé pololetí školního roku 2019/2020 podle odstavce 1 se nepoužijí.
(3) Ve středním vzdělávání a ve vzdělávání v konzervatoři může hodnocení výsledků vzdělávání žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020 vycházet také z podkladů o vykonané pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo dobrovolné pomoci, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání.
(4) Odstavec 1 se použije přiměřeně také pro vzdělávání v základní umělecké škole.


§ 2
Pro hodnocení na vysvědčení za druhé pololetí školního roku 2019/2020 žáka střední školy nebo konzervatoře, který se přihlásil na jarní zkušební období roku 2020 k maturitní zkoušce nebo závěrečné zkoušce, se nepoužije § 3 odst. 1 písm. e), § 3 odst. 2, § 3 odst. 6 písm. c) a d) a § 3 odst. 9 vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů.


§ 3
Ředitel školy informuje žáky a jejich zákonné zástupce o způsobu hodnocení výsledků žáka za druhé pololetí školního roku 2019/2020.


6 komentářů:

  1. Tento návrh se mi jeví jako schůdný. Ale také bych se nebránil hodnocení: vzdělávání se účastnil aktivně, vzdělávání se účastnil, vzdělávání se neúčastnil (nebo něco v podobném duchu). Dokonce bych se nebránil ani zrušení hodnocení za 2. pol. a kolonky jen proškrtnout.
    L. Dvořák

    OdpovědětVymazat
  2. Také by se mi líbilo... účastnil se aktivně, účastnil, neúčastnil, ignoroval🥴

    OdpovědětVymazat
  3. Taky by stačilo prospěl/ neprospěl.

    OdpovědětVymazat
  4. 1. Vůbec nehodnotit, kolonku za druhé pololetí proškrtnout.
    2. Průměr za poslední vysvědčení.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem znechucena návrhem ministerstva klasifikovat v druhém pololetí hlavně na základě výuky v únoru a březnu, kdy probíhaly jarní prázdniny. Jedná se o 22 odučených dnů, u učebních oborů dokonce 11.
    Já i žáci jsme se toho online hodně naučili a ti líní i ti šikovní ztratí motivaci.

    OdpovědětVymazat
  6. Hodnocení za online výuku bych rozhodně použila. Samozřejmě zohledňujeme problémy s technikou apod., samozřejmě je řada hodnocení motivačního rázu. Ale se svými žáky pracuju intenzivně, oni se také snaží, někteří více, někteří méně. Celá výuka na dálku by pozbyla významu, kdybychom řekli, že na ní nezáleželo, že si to děti mohly odležet na posteli.

    OdpovědětVymazat