- Jak hodnotíte stávku ve školách? (dotazník pro pracovníky škol)
- Více informací ke stávce naleznete zde
neděle 17. listopadu 2019
Dotazník ke stávce. Prosíme o vyplnění...
Rádi bychom zmapovali zapojení škol do středeční stávky (6. 11. 2019), kterou vyhlásilo vedení školských odborů (ČMOS PŠ) a podpořilo ji vedení Pedagogické komory. Vyplněním tohoto dotazníku nám pomůžete dobře připravit případné další akce:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Dobrý den. Můj komentář asi neprojde přes administrátora, ale já mám osobně jiný názor na celou problematiku. Pokud by se stávkovalo za zrušení NÚV, CERMATu, za zrušení inkluze a mnoha dalších nesmyslných projektů, které opravdu vedou naše školství do propasti, za to, aby se děti učili podstatné, za to, aby učitelé měli "metr" na děti, které rozvracejí morálku ve třídách,..... Za tyto věci půjdu rád stávkovat, ale tak špatně připravenou stávku jak byla tato, nezlobte se na mě, ale to je ostuda.
OdpovědětVymazatTo je bohužel častý omyl... Za tyto požadavky stávkovat nelze. Stávkovat můžete jen za "hospodářské a sociální zájmy", tedy výhradně za vyšší platy...
VymazatDobrý den, na naší škole byla stávka důstojná a správně prezentovaná veřejnosti. Jsem hluboce zklamána prezentací stávky učitelů v médiích. Reportáže byly neobjektivní a velmi často vytržené z kontextu, zaměřily se pouze na navýšení platu. Nováková
OdpovědětVymazatDobrý den, stávka byla s křížkem po funusu, měla probíhat dříve, jen jsme se zesměšnili. Jeden den, středa, byl bezvýznamný. Škola stávkovala. Okolí reagovalo s posměchem a to, co jsem si vyslechl na vrub učitelů, nebylo pěkné. Platy neodpovídají tomu, že se člověk vzdělával a má vysokou školu. Práce učitele je čím dál více náročnější. Nerespekt učitelů, inkluze, asistenti, nesmyslné projekty, cermat, příživníci atd., peníze jiným směrem, nefungující nadtarify, podle kamarádství a ne práce. Odbory se "trápí" už 15 let a nikam jsme se neposunuli. Udělejme stávku 3týdny, dejme podmínky, požadujme nadprůměrný plat, získejme respek společnosti, a ne, že učitel musí a rodič s žákem může vše. Školství stále, přes veškeré, jen padá dál na dno.
OdpovědětVymazatDobrý den, mě osobně jako kantorku , která učí skoro 30 let, výslovně uráží prezentace v médiích, že učitelům jde pouze o peníze. Kdybych měla učit jenom kvůli penězům, tak už ve školství dávno nejsem. A takových učitelů je pořád ještě dost.Zvýšení platů je krásná věc, ale to není podstatou našeho školství, tou je nesystematičnost a zmatek, který jde z MŠMT. Až se bude vyhlašovat stávka za celkové zlepšení systému, proti nadměrné byrokratické zátěži, nesmyslným výmyslům z ministerstva ( např. INKLUZE - vidím dnes a denně, co je to za paskvil), které nikdo nekonzultuje s "obyčejnými" učiteli v krajích( dále než v Praze). Samé papírování, dotazníky, příkazy, zákazy... a učit se má kdy? A pak slyšíme v médiích, jak vzdělávání upadá. A napadne taky někoho, že hlavní zodpovědnost mají rodiče? Škola není samospásná. A z toho je mi smutno. A pak někdo někde vykládá, že učitelům jde jen o peníze...
OdpovědětVymazatPozdě ale přece:
OdpovědětVymazatmnohé z toho, co zde čtu, je pravda, nebudu to opakovat. Za sebe nechápu, proč nebylo požadavkem stávky i vyplacení slíbených 5 % do nadtarifů za rok 2019. Když k němu skutečně nedojde, připojil bych ho k požadavkům další event. stávky nebo jiného protestu. Jinak bych požadoval i korekci nového systému financování škol tak, aby netrestal zaplněné a úspěšné školy (Hollarka: 7násobný převis uchazečů na SŠ!) a neodměňoval školy poloprázdné ergo méně kvalitní, což se teď děje. U těch druhých bych navrhoval korekci financí původním normativem na žáka, u těch prvních naopak finanční prémie za velký zájem veřejnosti a neomezování prvků individuální výuky u uměleckých škol.