Pedagogická komora, z.s., využívá sadu aplikací
G Suite pro neziskové organizace. Jde o
Účet Google na doméně
pedagogicka-komora.cz, který na rozdíl od běžného
Účtu Google (například
jmeno@gmail.com) vytváří a spravuje administrátor
G Suite.
Každý člen má pro potřeby identifikace a interní komunikace vytvořen účet ve tvaru
jmeno.prijmeni@pedagogicka-komora.cz.
G Suite je sada integrovaných aplikací, které organizacím umožňují používat vlastní doménu a být produktivnější, efektivnější a lépe spolupracovat. S pomocí oblíbených nástrojů, jako je
Gmail,
Kalendář a
Dokumenty, mohou členové přistupovat k společným datům odkudkoli, v libovolném zařízení a soustředit se jen na společné činnosti s vysokou mírou zabezpečení.
Základní přihlášení a správa členského účtu je na adrese
https://myaccount.google.com/intro
Přihlásit se můžete klepnutím na modré tlačítko
Přihlásit se vpravo nahoře:
Zobrazí se vám přihlašovací obrazovka
Účtu Google:
Po zadání jména účtu, tedy
jmeno.prijmeni@pedagogicka-komora.cz a odklepnutí tlačítka
Další, se zobrazí výzva k zadání hesla:
Pokud budete mít problémy s přihlášením, obraťte se na administrátora e-mailem na adresu
janek.wagner@pedagogicka-komora.cz, zprávou na
sociální síti Facebook nebo pomocí chatu
Hangout na
janek.wagner@gmail.com.
Řadu problémů s přihlášením můžete vyřešit i pomocí
nápovědy:
Po zadání správného hesla se změní úvodní okno
G Suite (pokud si vložíte vaši fotografii, bude se zobrazovat, jinak se zobrazí jen počáteční písmeno vašeho jména) :
K jednotlivým nástrojům
G Suite můžete přistupovat po klepnutí na ikonku s devíti čtverečky vpravo nahoře:
Po klepnutí na ikonku se zobrazí nabídka nástrojů:
Každý člen získává v
G Suite vlastní chráněné a zálohované datové úložiště o celkové velikosti
30 GB, které využívají nástroje
Gmail, Disk Google a
Fotky Google (podle vašeho nastavení se fotografie nahrané ve vysoké kvalitě budou ukládat mimo tento limit, ale fotky nahrané v původní kvalitě se budou započítávat do kvóty úložiště).
Další data z činnosti spolku budou pro vaše potřeby sdílená.
Automatické přeposílání zpráv z Gmailu Pedagogické komory, z.s., na jiný účet
E-maily – ať už všechny nové zprávy, nebo jen určité typy zpráv – si můžete nechat přeposílat na jinou e-mailovou adresu (viz též
Nápověda Gmail).
Nastavení automatického přeposílání
Zprávy si můžete nechat automaticky přeposílat na jinou adresu. Přeposílat se dají všechny nové e-maily, nebo jen určité typy zpráv.
Poznámka: Přeposílání můžete nastavit pouze na počítači, v mobilní aplikaci Gmail to nejde.
Zapnutí či vypnutí automatického přeposílání
Poznámka: Do přeposílání nových zpráv se nezahrnují zprávy ze spamu.
Zapnutí automatického přeposílání
- Na počítači otevřete účet Gmail, ze kterého chcete zprávy přeposílat. Přeposílat lze pouze zprávy zaslané na jednu adresu Gmailu, ne zprávy určené pro skupinu adres nebo alias.
- Vpravo nahoře klikněte na ozubené kolečko .
- Klikněte na Nastavení.
- Klikněte na kartu Přeposílání a protokol POP/IMAP.
- V sekci Přeposílání klikněte na Přidat adresu pro přeposílání.
- Zadejte e-mailovou adresu, kam chcete zprávy přeposílat.
- Klikněte na Další Pokračovat OK.
- Na zadanou adresu bude odeslána ověřovací zpráva. Klikněte na odkaz, který je v ní uveden.
- Přejděte zpět na stránku nastavení v účtu Gmail, z kterého chcete zprávy přeposílat, a obnovte prohlížeč.
- Klikněte na kartu Přeposílání a protokol POP/IMAP.
- V sekci Přeposílání vyberte možnost Přeposlat kopii doručené zprávy.
- Určete, jak se má zacházet s kopií zpráv v Gmailu. Doporučujeme nastavení Uchovat kopii Gmail v Doručené poště.
- Dole na stránce klikněte na Uložit změny.