Osobně si myslím, že finanční ohodnocení učitelů je pouze jedna část problému našeho školství. Spousta učitelů dělá toto "poslání" ze svého přesvědčení pro to, že je práce učitele naplňuje. Jinak řečeno - dnes práci učitele pro peníze dělá málo kdo. Hlavní problémy školství lze shrnout jednoduše. Přebujelá administrativa, vysoké počty dětí ve třídách (požaduje se individuální přístup, což při současné naplněnosti a "kvalitě" děti je něco jako sci-fi), rodiče nemají na své potomky čas a delegují výchovu na školu, stále se zvyšuje podíl nepedagogické práce učitelů (za stejné finanční ohodnocení, což je demotivující)... podtrženo sečteno - dnešní učitel nemá moc času (a často hlavně energii) učit... Nebudu zde radši mluvit o postojích veřejnosti k učitelům. Ještě jednodušeji - zeptejte se učitelů co zlepšit, ne ekonomů, kteří to celé (od stolu) řídí... Řešení stávající situace se řeší pouze papírově, což zase celkovou situaci (více papírů na vyplňování = méně času na děti) zhorší.
Plně souhlasím s panem Svojanovským, pouze s tou výhradou, že rodiče nejen že nemají na děti čas, děti je ani nezajímají. Pokud si synáček nebo dceruška stěžují na školu, na učitele, není řídký případ, že rodič přiletí do školy jako fúrie a div učitele nenapadne fyzicky. Zmíněné ekonomy bych tak nenazýval - jsou to obyčejní ouřadové, královsky placení z našich daní. Učitel se může pro děti třeba rozkrájet a klacky pod nohy mu hází úředníci.
Náklady na atestaci jednoho učitele vycházejí na 12.000 Kč. Nebylo by lepší dát tyto peníze učitelům než zkoušejícím?
OdpovědětVymazatNebylo by lepší tento úžasný KŘ zrušit?
VymazatJsem zásadně proti současným podmínkám kariérního postupu.
OdpovědětVymazatOsobně si myslím, že finanční ohodnocení učitelů je pouze jedna část problému našeho školství. Spousta učitelů dělá toto "poslání" ze svého přesvědčení pro to, že je práce učitele naplňuje. Jinak řečeno - dnes práci učitele pro peníze dělá málo kdo. Hlavní problémy školství lze shrnout jednoduše. Přebujelá administrativa, vysoké počty dětí ve třídách (požaduje se individuální přístup, což při současné naplněnosti a "kvalitě" děti je něco jako sci-fi), rodiče nemají na své potomky čas a delegují výchovu na školu, stále se zvyšuje podíl nepedagogické práce učitelů (za stejné finanční ohodnocení, což je demotivující)... podtrženo sečteno - dnešní učitel nemá moc času (a často hlavně energii) učit... Nebudu zde radši mluvit o postojích veřejnosti k učitelům. Ještě jednodušeji - zeptejte se učitelů co zlepšit, ne ekonomů, kteří to celé (od stolu) řídí... Řešení stávající situace se řeší pouze papírově, což zase celkovou situaci (více papírů na vyplňování = méně času na děti) zhorší.
OdpovědětVymazatPlně souhlasím s panem Svojanovským, pouze s tou výhradou, že rodiče nejen že nemají na děti čas, děti je ani nezajímají. Pokud si synáček nebo dceruška stěžují na školu, na učitele, není řídký případ, že rodič přiletí do školy jako fúrie a div učitele nenapadne fyzicky. Zmíněné ekonomy bych tak nenazýval - jsou to obyčejní ouřadové, královsky placení z našich daní. Učitel se může pro děti třeba rozkrájet a klacky pod nohy mu hází úředníci.
Vymazat